FLORIN MAGDA
FLORIN MAGDA
Galeria de artă DANA din Iași deschide marți, 21 februarie, ora 18.00, expoziția artistului vizual FLORIN MAGDA cu o selecție de lucrări de sculptură și instalație. Expoziția va fi deschisă în perioada 21.02 – 25.03.2023 și face parte din proiectul LUNA SCULPTORILOR ROMÂNI, eveniment organizat de Ateneul Național din Iași, cu sprijinul Primăriei Iași.
Florin Magda (n. 1978) este absolvent al studiilor de licență și master din cadrul Universității de Artă și Design Cluj-Napoca, secția sculptură. Trăiește și lucrează în Alba Iulia unde, în 2019, inaugurează atelierul și artist-runspace-ul HANGAR-F. În 2022 deschide expoziția personală „Triticum” la Museikon, Alba Iulia. Este autorul unor recunoscute monumente de for public, cu proiecte expoziționale de sculptură și instalație prezente în cadrul unor evenimente precum: Noaptea Albă a Galeriilor - Alba Iulia, Sibiu și Romanian Creative Week Iași.
„Compusă din două registre conceptuale, expoziția cuprinde lucrări ce te introduc, pe de-o parte, în lumea copilăriei, o lume ce nu caută a fi la nivelul reprezentării o recuperare a inocenței ochiului, ci a noutății care, cu fiecare privire, atingere, asamblare, imortalizează narațiunea mărturisitoare a artistului, insuflată obiectului, o destăinuire ce atinge corzile privitorului prin subiectivitatea raportării la propria-i existență și, pe de altă parte, componenta ritualistică a existenței, redată prin contextualizarea diferită a “pâinii”, pâine ca simbol identitar al civilizației (hrană), mistic (viață), religios (simbol al sângelui dar şi al sufletului desăvârşit).
Intersecția fără suprapunere a celor două narațiuni metaforice, delimitează și unește, într-un punct, ca într-un jurnal, fragilitatea cu durabilitatea, mai precis, prin materialul predilect, metalul, artistul acționează asemenea unui arheolog, înregistrând în date vizuale momente, momente care prin reapropriere eternizează amintirea copilăriei. Clipa, sentimentul, impresia devenite instalații sculpturale, condensează, pe rând, percepția adultului asupra propriului său timp, ludic și modelat prin ancore vizuale ce pot fi decodificate de privitor prin referențialitate. Prin subtilitatea și tratarea minuțios-detaliată a metalului, Florin Magda schimbă percepția cu privire la un obiect cotidian, extras și vidat de mediul și rolul inițial, repoziționându-l pentru a deveni un avatar dinamic al memoriei. ” Maria Bilașevschi, critic de artă
Intersecția fără suprapunere a celor două narațiuni metaforice, delimitează și unește, într-un punct, ca într-un jurnal, fragilitatea cu durabilitatea, mai precis, prin materialul predilect, metalul, artistul acționează asemenea unui arheolog, înregistrând în date vizuale momente, momente care prin reapropriere eternizează amintirea copilăriei. Clipa, sentimentul, impresia devenite instalații sculpturale, condensează, pe rând, percepția adultului asupra propriului său timp, ludic și modelat prin ancore vizuale ce pot fi decodificate de privitor prin referențialitate. Prin subtilitatea și tratarea minuțios-detaliată a metalului, Florin Magda schimbă percepția cu privire la un obiect cotidian, extras și vidat de mediul și rolul inițial, repoziționându-l pentru a deveni un avatar dinamic al memoriei. ” Maria Bilașevschi, critic de artă
Curatori: Maria Bilașevschi, Smaranda Bostan